Direktlänk till inlägg 4 oktober 2012

Tränare

Av Malin Wickström - 4 oktober 2012 22:39

Nu när jag är skadad så har jag ställt upp som tränare för de yngre åkarna.
Både för att jag tycker att det är kul samt för att utvecklas som idrottare själv.

Så ikväll har jag varit i B-hallen vid läkerol arena och tränat ungdomsgruppen.
Är ganska så ny som tränare så har mycket att lära men kul att vara med och försöka lära ut så mycket som möjligt.
Och på dagens pass så var det short track.


Blir lika förvånad varje gång jag tränar dem över hur bra flera av dem åker som knappt har varit med ute på tävlingar. 
Kommer bli kul att följa deras utväckling under säsongen och hoppas att jag kommer kunna hjälpa dem så mycket som möjligt på vägen till att bli duktiga skridsko åkare.


Vad kan jag säga, jag verkligen älskar den här sporten!   


//Malin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Wickström - 31 oktober 2012 15:45

Idag skulle jag ha åkt till Sundsvall på läger där jag skulle vara tränare, men planerna blev ändrade då jag vaknade upp med värdens huvudverk o inte kunnat sova mycket pga av just huvudet. Tråkigt men sånt som händer och anser att det är bättre att...

Av Malin Wickström - 28 oktober 2012 17:57

Lite bloggande men mycket som har hänt! Har inte varit hemma så mycket så därför inte blivit nå bloggande. Men som sagt mycket som har hänt men allt ska jag inte ta upp. Men en sak kan jag inte hoppa över!! Har blivit av med ortosen o kryckorna...

Av Malin Wickström - 13 oktober 2012 19:22

Inte blivit så mycket bloggande den här veckan.. men det har däremot hänt en hel del!Skrev ju i måndags så kan börja berätta lite kort från tisdagen.  Tisdag - i tisdags var jag hos mi sjukgymnast igen! Kan ju inte göra så mycket med mitt ben då do...

Av Malin Wickström - 8 oktober 2012 19:46

Nu ligger man på en bänk i gymmet o väntar på att de andra ska gymma klart. Mitt program är lite kortare än de andras eftersom jag har ett helt annat program så jag är redan klar. Det är härligt att se hur alla andra utvecklas lite varje vecka o bl...

Av Malin Wickström - 8 oktober 2012 15:28

Kännslan att veta att om jag inte hade spelat den där träningsmatchen för ett halvår sedan skulle jag kunna ha världens chans att få tävla J-Världscup den här säsongen!! Och sedan att veta att jag skulle ha en liten chans att få tävla J-VM om jag hin...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards