Alla inlägg den 8 oktober 2012

Av Malin Wickström - 8 oktober 2012 19:46

Nu ligger man på en bänk i gymmet o väntar på att de andra ska gymma klart.
Mitt program är lite kortare än de andras eftersom jag har ett helt annat program så jag är redan klar.
Det är härligt att se hur alla andra utvecklas lite varje vecka o blir starkare.
Blir lite avis på att deras lår blir fastare o större medans mina blir lösare o smalare , speciellt det högra..
Men få se lite posetivt på det hela istället o tänka att jag får en starkare bål o överkropp!

Jag måste bara säga att jag trivs väldigt bra här i gymmet..
Känns som ett andra hem på något vis.
Eller aa rättare sagt tredje hem då Hagaströms IP är mitt andra hem, även fast min vistelse där har förminskats en hel del.
Men får alltid en sorts extra kick o motivation när jag kommer in i gymmet, vare sig jag är trött, sjuk, skadad eller bakis!
Så ser fram emot nästa gym pass som denna vecka blir på torsdag innan jag ska vara tränare.
Jag missar ju onsdagens morgon pass då jag ska vara coach åt skolans tjej fotbollslag i skol SM så kommer spendera hela dagen på sidan av ett fotbolls plan.

//Malin

Av Malin Wickström - 8 oktober 2012 15:28

Kännslan att veta att om jag inte hade spelat den där träningsmatchen för ett halvår sedan skulle jag kunna ha världens chans att få tävla J-Världscup den här säsongen!! 
Och sedan att veta att jag skulle ha en liten chans att få tävla J-VM om jag hinner komma tillbaka till Sprint SM...
Varför ska det då ta sådan himla tid med rehaben..
Vill inget annat än att träna 100% o få gå på is igen!!! 
O då menar jag inte att gå på is som jag gör nu med tränings skorna på och står bara där mitt i utan med mina älskade skridskor som är perfekt formade efter mina fötter och sitter slikade mot dem! även fast tårna ofta blir vita så saknar jag den känslan!
Även fast det är härligt att träna tillsammans med det andra igen så mår jag dåligt över att inte kunna göra det de gör och att veta att jag inte kommer få tävla när dom kommer göra det.. 
En innre kamp är jag rädd för..
Vill ju verklige nå min dröm och få tävla men när man kollar på mina ben ser man att jag typ tappat en tredjedel av det högra låret...
Mentalt jobbigt att veta det..


//Malin

Av Malin Wickström - 8 oktober 2012 09:57

Gårdagen var en extremt seg dag från min sida.. Sov länge o sedan när jag väl vaknade tog det typ 1,5 timme tills jag gick upp...
Men när jag väl kom upp blev det snabb frukost innan man tog bilen till gymmet för att träna lite.
Själva gymmandet gick i sig bra men måste ju bara säga att man känner dig extremt liten när man är på gymmet först själv o sedan kommer två muskel knuttar in o gymmar samtidigt.. Slutade med att jag tog de vikter jag kunde ta med mig o gick in i ett litet rum o gjorde de övningar som gick att göra där inne innan jag vågade visa mig för dom där biffarna..
Och såklart var dom tvungna o fråga om mitt knä nät jag väl var där ute..
Kände hur jag dog en bit inuti mig själv!!

Aja jag gjorde mitt tränings pass iaf o det resulterar i träningsvärk idag o det känns ju extremt bra med tanke på att jag har gym träning idag med..

/Malin

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards